Sunday, September 24, 2006

Linda's Birthday Celebration!







So "mom's" birthday was today, Saturday, September 23. Rieko spent all day and 25 dollars in ingredients trying to bake cake for my mom's birthday party dinner. BUT, our old, horrible oven just burned it and left the insides liquid! Soooo, we bought a cake from the super market!


My dad barbequed steak and shrimp, made salad, potatoes and Eton made balsamic oil dressing. We enjoyed a rare dinner together with my brother Eton, his wife Jane, my parents, and Rieko and I. Dinner was oishi, and my dad made WAY too much food as usual.


After dinner my mom surprised us and wanted to go BOWLING!!! So we drove to the local bowling alley, where my brother and I spent many days after school as teenagers, and played 2 games of screaming and "high 5's".


Rieko's hopes of winning were crushed! (I won both games) She is so competitive!


9月23日はデビンのお母さんの誕生日。デビンの実家でお祝いする事に。私はカプチーノケーキを作ってましたが、家の古いオーブンでは微妙な温度が保てないらしく、外はこげこげ中は生のお菓子には見えない代物がでてきました。さすがにガッカリ。でも私たちはケーキ担当だったのでマーケットに直行。ぎりぎりでケーキを買う事が出来ました。なんでいつも私たちってギリギリなんだろう。


デビンのお父さんは案の定食べきれないほど沢山の量のステーキとエビのソテー、ベークドポテト、サラダを、イートンはバルサミコドレッシングとベークドポテト用のソースをつくってくれました。


食後にイートンがいれてくれたコーヒを飲みながらケーキを食べていると、突然デビンのお母さんがみんなでボーリングに行こうと提案。そこでデビンとイートンが子供の時によく行っていたボーリング場に行ってきました。みんなで2ゲームをプレー。デビンとイートンはストライクをバンバンきめてました。意外とお母さんも上手でした。私は••• スコア99と94でした。なんともお粗末。ストライクもスペアも1ゲームに1回ずつだけでした。デビンは私に勝って上機嫌。私の事を負けん気が強いっと思ってるようです。ちなみにピンポンはいい勝負です。

0 Comments:

Post a Comment

<< Home